נהיגה בזמן פסילה

נהיגה בזמן פסילה

עבירה של נהיגה בזמן פסילה נחשבת לעבירה חמורה מאוד.

נהגים רבים שחושבים, כי הסיכויים שגורמי האכיפה יתפסו הנהג בזמן פסילה הם קלושים, טעות בידם, שעה שהמשטרה נוקטת בפעולות אכיפה בכל זמן אפשרי, גם בעזרת מידע מודיעני המביא לתפיסת הנהג דווקא בזמן הכי לא צפוי.

עונש על נהיגה בזמן פסילה

סעיף 67 לפקודת התעבורה קובע כי בגין נהיגה בזמן פסילה או נהיגה בשלילה הנהג צפוי לעונש של 3 שנות מאסר. העונשים החמורים ביותר מושתים על נהגים אשר כבר הורשעו בעבר בגין נהיגה בשלילה. במקרים אלה אף אפשר ויוטל מעצר עד תום ההליכים.

הפקדת רישיון הנהיגה בזמן פסילה

נהג שרישיונו נפסל, עליו להפקידו בידי אותו גורם שפסל אותו, קרי בית המשפט, קצין משטרה או משרד הרישוי.

גם אם העובדה שרישיון הנהיגה איננו בתוקף, עליו להפקידו ללא יוצא מן הכלל.

טעות נפוצה של רבים מן הנהגים, היא המחשבה שאי הפקדה לא תמנע מתקופת הפסילה להתחיל. המציאות היא, שהפסילה תחל רק ביום בו קבעה הרשות שהיא תחל ומסתיימת רק לאחר שהנהג הפקיד רישיונו וסיים לרצות את תקופת הפסילה שנקבעה לו.

מי שלא יפקיד את רישיון הנהיגה- פסילתו לעולם לא תסתיים!!!

לכן מומלץ בעת הפקדת הרישיון, לקבל מאותו גורם בו בוצעה ההפקדה - אישור על הפקדת רישיון הנהיגה.

מי מחזיר את רישיון הנהיגה בגמר הפסילה?

פסילה ע"י ידי קצין משטרה – בתום הפסילה מקבל את רשיון הנהיגה בחזרה מידי המשטרה, בידי תחנת המשטרה שרשמה הדו"ח. אם הנהג לא יתייצב ביחידה לקבל את רישיונו, כעבור מספר ימים ישלח אליו הרישיון באמצעות הדואר לביתו.

פסילה ע"י בית המשפט ו/או על ידי רשות הרישוי -  קבלת הרישיון תתבצע במשרד הרישוי, בליווי הצגת אישור הפקדה מאת בית המשפט, אשר בעזרתו ניתן יהיה לאמת את מועד תום הפסילה בפועל.

בקשה לביטול פסילה על ידי קצין משטרה

נהגים רבים מוותרים מראש, על רישיונם בתקופת הפסילה, שעה שבנסיבות כאלו או אחרות, ניתן לקצר ו/או לבטל כליל את פסילת הרישיון.

נהג אשר רישיונו נפסל ע"י קצין משטרה, יכול בהחלט להגיש בקשה מתאימה ומנומקת לבית המשפט במחוז בו נעברה העבירה, בבקשה לביטול הפסילה או לקיצורה.

עורך דין המתמחה בדיני תעבורה, יידע להבחין בהתאם לנסיבות המקרה ולפעול על מנת להחזיר את רישיון הנהיגה.

כאשר, נהג קיבל לידיו החלטה מבית המשפט בדבר מתן פסק דין בהעדרו, הכולל פסילה בפועל, יכול להגיש בקשה לביטול פסק הדין תוך 30 יום מיום שקיבל הודעה על פסק הדין.

חשוב להתייעץ בטרם מגישים בקשה לביטול פסק דין מבית המשפט, שכן הבקשה צריכה להיות מנומקת ומוצדקת עפ"י כל הכללים המנחים את בתי המשפט העת הגשת בקשה זו ויתרה מכך, בערכאה זו, ברב המקרים לא תינתן הזדמנות שנייה בבקשה לביטול פסק הדין.

לסיכום, נהיגה בזמן פסילה, היא אחת העבירות החמורות ובית המשפט מתייחס לכך בהתאם בליווי עונשים חמורים, דווקא אז, חשוב מאוד לפנות לקבלת יעוץ, מעורך דין המתמחה בדיני תעבורה, אשר יוכל ללא ספק לשפר את סיכוייו של הנהג ואת אופן פסילתו בצורה משמעותית ביותר.

עו"ד עופר הבר, עורך דין לתעבורה בחיפה והצפון לשירותכם.

הרשמה לקבלת עדכונים:

מעוניינים לקבל פסקי דין, מאמרים ועדכונים חדשים ממשרדנו ? השאירו לנו פרטים ונדאג שתישארו מעודכנים !