דו"חות תנועה

דו"חות תנועה

איך להתמודד עם דוחות תנועה ? האם לשלם ?

נהגים רבים מקבלים לביתם דוחות תנועה או זימון לבתי המשפט לתעבורה בגין עבירות נהיגה שונות בכבישי ישראל. במקרה שכזה מומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בדיני התעבורה.

דוחות תעבורה בגין, עבירות תנועה מתחלקות לשני סוגים עיקריים:

עבירות ברירות קנס:

עבירות אלו נקראות כפי שהן נקראות, בגלל הסיבה שניתנת לאזרח ברירה באם לשלם תוך 90 יום את דוח התעבורה אותו קיבל ובכך, עצם התשלום מהווה הודאה לכל דבר לעיתים גם בליווי צבירת נקודות רישוי.

מצד שני, באם אותו נהג חושב לנכון, כי העבירה אותו ביצע, איננה מוצדקת, יוכל הוא להגיש בקשה להישפט וזאת תוך 90 ימים מיום קבלת דוח התעבורה.

עבירות – הזמנה לדין:

בעבירות מסוג זה, אין לאזרח ברירת קנס, אלא מדובר בזימון חובה לדיון בעניינו בבית המשפט לתעבורה. בדוח התעבורה, יופיע בדר"כ – מקום הדיון ומועדו.

אופן מסירת דוחות התעבורה

דוח תעבורה יכול להתקבל בכמה אמצעים. באופן ידני משוטר שעצר את רכבנו, זאת לאחר שהבחין בעבירה, או במשלוח בדואר רשום לאחר שצולמנו בידי מצלמה עליה נרחיב בפסקה הבאה.

דוח תעבורה ע"י מצלמת מהירות

דוח תנועה זה יכול להינתן אך ורק בגין אחת משלושת עבירות התנועה הבאות:

  1. מהירות מופרזת, קרי נהיגה במהירות העולה על זו המותרת בחוק.
  2. חציית רמזור באור אדום.
  3. אי שמירת מרחק של פחות משניה מן הרכב שנוסע לפניו.

דוח תעבורה מן הסוג לעיל, כאמור לא ניתן ידנית על ידי שוטר, אלא מבוצע בשטח ע"י מצלמה, שעה שדוח התנועה נשלח באמצעות דואר רשום אל בעל הרכב הרשום ברישיון הרכב המופיעה במשרד הרישוי.

רכב הרשום ע"ש חברה או חברת ליסינג, יירשם לחובת החברה ויישלח לכתובת משרדיה ולא לאזרח אשר נהג בפועל ברכב.

הסבת דוחות תעבורה על שם נהג אחר

במידה ובעל הרכב הרשום שעל שמו מתקבל הדו"ח לא היה זה שנהג ברכב בזמן העבירה - עליו להעביר בקשה ליחידת התנועה ממנה קיבל את הדו"ח להסבת הדוח על שם אחר וזאת תוך 30 יום ממועד קבלת הדוח לידיו, תוך שהוא מצרף את פרטי האדם שנהג והצהרתו, כי הוא זה אשר נהג ברכב בזמן העבירה.

ביטול ו/או ערעור על דוחות תעבורה

דוחות תעבורה, ניתנים לביטול בנסיבות כאלו או אחרות, גם אם היה איחור במועדים לתשלום או להישפט, עורך דין המתמחה בדיני תעבורה, יכול להגיש בשמכם בקשה להישפט ולמנוע עוגמת נפש לשווא.

חשוב לזכור, קיימים קנסות בסך של 250 ₪ בלבד, אשר עלולים להביא בשל שיטת הניקוד החדשה, לביצוע מיותר של קורסי נהיגה מונעת ואפילו שלילת רישיון נהיגתכם למשך שלושה חודשים שלאחריה יידרש אותו נהג בבחינת תיאוריה מחודשת.

בכל דוח תנועה, טמון בחובו סיכוי לביטולו או לפחות למציאת ראיות, אשר יקלו בסופו של דבר, על התוצאה הסופית בגינו.

עו"ד עופר הבר, עורך דין לתעבורה בחיפה והצפון לשירותכם.

הרשמה לקבלת עדכונים:

מעוניינים לקבל פסקי דין, מאמרים ועדכונים חדשים ממשרדנו ? השאירו לנו פרטים ונדאג שתישארו מעודכנים !