מצלמות מהירות

מצלמות מהירות

מדינת ישראל בפיקוח משטרת ישראל התקינה בתקופה האחרונה, עשרות מצלמות מהירות ומצלמות רמזור, במטרה לאכוף עבירות מהירות מופרזת ועבירות בגין אי ציות לרמזור אדום.

 מצלמת המהירות, מבוססת על רדאר דיגיטלי מתקדם הפועל בהספק נמוך ביותר כ- 0.5 מילי ואט, שני מאפיינים המקשים מאוד על גילויו, גם על ידי הגלאים החדשים ביותר.

מצלמת המהירות, מורכבת משלושה אלמנטים: רדאר, מצלמה ויחידת פלאש. כאשר הרדאר קולט רכב אשר נע במהירות הגדולה ממהירות הסף אליה הוא מכוון הוא יפעיל את המצלמה והפלאש יחדיו.

 מצלמות המהירות, לא רק שיספקו מתן דו"חות תעבורה רבים לאזרחים, אלא ילוו במתן צבירת נקודות רישוי רבות בגין אותן דו"חות מהירות מופרזת כפי שיתואר בדוגמאות שלהלן:

 למשל ...

 נהג שייתפס במהירות של 116 קמ"ש בדרך שאינה עירונית בה המהירות המותרת הנה 90 קמ"ש, יחויב בקנס של 750 ₪ אליו מצורפות 8 נקודות.

 נהגים שיצברו 12-22 נקודות יזומנו לקורס נהיגה בסיסי מטעם משרד הרישוי ויהיה עליהם לעמוד בהצלחה במבחן.

 נהגים שיצברו 24-34 נקודות יזומנו לקורס נהיגה יעודי (המתמקד בהתנהגות בצומת/תנועה בדרך) ויהיה עליהם לעמוד בהצלחה במבחן .
 
בצבירה של למעלה מ - 36 נקודות יפסל רישיונו של הנהג לתקופה של 3 חודשים במהלכם יאלץ לעבור מבחן תיאוריה כתנאי להשבת רישיונו בתום התקופה.

חמור מכך, צבירה נוספת של 36 נקודות תחייב בפסילה של 9 חודשים אשר במהלכם ייאלץ הנהג להוכיח כשירות נהיגתו מולהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

 עו"ד עופר הבר, עורך דין לתעבורה בחיפה והצפון לשירותכם.

הרשמה לקבלת עדכונים:

מעוניינים לקבל פסקי דין, מאמרים ועדכונים חדשים ממשרדנו ? השאירו לנו פרטים ונדאג שתישארו מעודכנים !