חוק רישוי עסקים

חוק רישוי עסקים

חוק רישוי עסקים, התשכ"ח - 1968, מחייב כל עסק המוגדר בצו רישוי עסקים (עסקים טעוני רישוי), התשנ"ה - 1995, בקבלת רשיון לפתיחתו וניהולו.

 הרשיון לניהול העסק הינו האישור הניתן ע"י רשות הרישוי לבעל העסק ולמנהלו, בהתאם לחוק ולתקנות הנלוות אליו.

רשיון העסק בא להבטיח כי ננקטו כל האמצעים והסידורים במתאימים להפעלתו התקינה ע"פ מטרות החוק ולטובת הציבור הרחב.

 מטרות חוק רישוי עסקים:

שמירה על איכות נאותה של הסביבה (לרבות תנאי תברואה נאותים) מניעת מפגעים, מטרדים סכנות לשלום הציבור(הבטחה מפני התפרצות ושוד), דאגה לביטחונם של הנמצאים בעסק ובסביבתו, מניעת סכנת מחלות בע"ח וזיהום מקורות המים, וכן הבטחת קיום דיני חוק התכנון והבנייה ודיני שירותי הכבאות.
רשיון מונפק בהתאם לתוכנית עסק המוגשת בעת הגשת הבקשה, ותשלום האגרה.
עסקים אשר חלים בהם שינויים חייבים בהגשת בקשה חדשה במשרדי אגף רישוי ופיקוח עסקים.

 עסקים החייבים ברשיון עסק:

כל סוג עסק, הרשום בצו רישוי עסקים, חייב ברשיון עסק.

לדוגמא, מסעדות, אטליזים בתי- קפה, מזנונים ,מאפיות, קיוסקים,בתי מלאכה, מפעלים מכל הסוגים, יצור וממכר מוצרי מזון, רוכלות, מוסכים, מחסנים למיניהם וכד'.

על פי החוק חייב הרישיון להיות מוצג בעסק במקום גלוי ונראה לעין. 

 עסקים הפטורים מרשיון עסק:

מחובת רישוי פטורים משרדים שונים של מקצועות חופשיים כגון: עורכי דין, רואי חשבון, פעוטונים, גני ילדים , ובכללם עסקים שאינם מופיעים בצו רישוי עסקים התשנ"ה (1995)

 פנייה לעורך דין לרישוי עסקים:

כל אדם הניצב בפני החלטה לפתיחת עסק ובד ובד הגשת בקשה לרישוי, עומד בפני החלטה המגלמת בתוכה צעד כלכלי רציני המלווה בהשלכות גורליות לעתידו של העסק.

על כן, ודווקא בגלל חשיבות רישיון העסק, גם על ידי הרשויות הרלוונטיות והן על ידי לקוחות העסק, מן הראוי לבחון להתייעץ ולשכור את שירותי עורך דין הבקיא הן בתקנות והן במערכות הדרושות לקבלת הרישיון וזאת על מנת להשיג הרישיון המיוחל ללא מכשולים מיותרים הגוררים לעיתים קרובות הליכים משפטיים ללא כל צורך.

 ניסיונו והתמחותו הבלעדית של של עו"ד עופר הבר בהליכי רישוי עסקים והשגת רישיון עסק, מסייעים בהשגת תוצאות טובות יותר עבור לקוחותיו, צרו קשר עם משרדנו, על מנת שנוכל לסייע בייעוץ משפטי הולם.

עו"ד עופר הבר, עורך דין לרישוי עסקים ותכנון ובניה בחיפה והצפון לשירותכם.

הרשמה לקבלת עדכונים:

מעוניינים לקבל פסקי דין, מאמרים ועדכונים חדשים ממשרדנו ? השאירו לנו פרטים ונדאג שתישארו מעודכנים !